Pages

Salam

assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Wednesday, February 9, 2011

Boleh Saya Panggil Cikgu, IBU?

Boleh Saya Panggil Cikgu, IBU?



"Boleh Saya Panggil Cikgu, IBU?" tanya seorang pelajar lelaki Darjah 6. 

Beberapa orang pelajar lelaki yang mengelilingi ibu juga turut mengajukan soalan yang sama kepada ibu.

Boleh Saya Panggil Cikgu, IBU?

Itulah antara momen terakhir yang memoir seorang guru lalui sewaktu berada dalam majlis perpisahan. Pada 2010 lalu, sebelum menunaikan fardhu haji, pihak sekolah tempat ibu bertugas, telah meraikan suatu majlis untuk ibu...

Buat anak-anak didik ibu, walau di mana berada kini...
semoga kalian terus ingat pada pesanan-pesanan cikgu. Cikgu tidak mengharapkan apa-apa balasan daripada anak-anak murid ibu. 
Apa yang ibu harapkan ialah agar anak-anak murid ibu menjadi insan yang berguna untuk agama, bangsa dan negara. 
Terima kasih saya ucapkan untuk semua pihak yang sudi meraikan saya. Terutama kepada sahabat-sahabat pendidik  di SK Peserai dan Tuan Guru Besar, Tn Hj Sarkawi yang mana blog beliau  http://takutlupa-catat.blogspot.com/
terima kasih semua. Memori sepanjang 34 tahun bergelar cikgu tetap kekal di ingatan Ibu; Si Mantan Guru.

0 comments:




zwani.com myspace graphic comments
 
Copyright © 2010 Memoir Seorang Guru | Design : Noyod.Com