Pages

Salam

assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Sunday, November 3, 2013

Bila Blog Ada Virus Malicious Apa Patut Dibuat

Bila Blog Ada Virus Malicious Apa Patut Dibuat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Aduhai kasihannya blog ni, dah bersawang dengan sarang labah-labah punyalah lamanya tak terupdate. tergerak nak jengah blog bonda beberapa hari lalu tuh diaa ada virus rupanya. Blog memoirseorangguru.blogspot.com diganggu virus maliciuos. Puas menggodak html blog ni, mencari apakah punca ada malicious di sini.



Di malam ini ketika kehangatan Bolasepak Malaysia 2013, Pahang vs Kelantan saya pula sibuk pergi ke google cari cara delete malicious di blog. Terjumpa blog Kerana manisnya epal kat sini.

Cuba tip yang di share oleh beliau. Tapi tak berjaya. Try delete link blog ni. Sorry ya anak-anak sebab link blog bonda saya ni terpaksa saya delete. Lepas tu saya delete mana-mana widget  yang keluar kat antivirus  komputer saya...hah tu rupanya widget jam auto dan jumlah visitor oleh widgeo ada malicious. So apa lagi saya delete juga dua widget ni.

Alhamdulillah, sekarang dah tak de amaran blog ini ada malicious lagi...

0 comments:




zwani.com myspace graphic comments
 
Copyright © 2010 Memoir Seorang Guru | Design : Noyod.Com